سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات انواع نژاد سگ

هر آن چه باید درباره پامرانین ها بدانید

هر آن چه باید درباره پامرانین ها بدانید – این نژاد پشمالوی دلبر در اصل جزء نژاد اشپیتز بوده و با مالاموت آلاسکایی و ساموئید فامیله، پرورش دهنده ها به مرور با انتخاب اشپیتزهای کوچکتر و پشمالوتر برای جفت گیری این نژاد رو به وجود آوردند و از وقتی ملکه ویکتوریا در قرن 18 صاحب یک پامرانین شد، این نژاد معروف شد و بین اشراف مد شد. پومرانیا اسم قدیم منطقه ای در شمال هلند و شرق آلمان بوده.

پامرانین تا چند سال پیش جزء 20 نژاد محبوب سگ ها بود که بیشترین فراوانی را دارند ولی در چند سال اخیر بخصوص از وقتی بو در اینترنت معروف شد، این نژاد هم محبوب تر شده و فروش سگ پامرانین رشد چشمگیری داشته.

قیمت سگ پامرانین

این سگ جزء نژادهای گرون قیمته و هرچقدر هم که ظاهرشون اصیل تر و استانداردتر باشه گرونتر هم هستند، اما موقع خرید باید توجه کرد که پامرانین برای اینکه همیشه خوشگل و نمایشی بمونه رسیدگی زیادی میخواد و باید برای آرایش و پیرایشش وقت و هزینه را هم در نظر گرفت.

پامرانین بینهایت تو دل برو و ملوسه، خیلی هم باهوش و زرنگه و بر خلاف اندازه کوچیکش خیلی شجاع و جسوره و تو فکر خودش خودشو خیلی قوی و ترسناک حساب میکنه! بخاطر همین باید از بچگی با آدم ها و سگ های غریبه آشنا بشه تا خوب اجتماعی بشه

ی 2 هر آن چه باید درباره پامرانین ها بدانید

هر آن چه باید درباره پامرانین ها بدانید – ظاهر

وزن پامرانین بالغ از حدود 2 کیلو تا 3.5 کیلو میتونه باشه، وزن ایده آل حدود 3 کیلو است. پامرانین سگ خیلی کوچکیه ولی یک عالمه مو داره که باعث میشه خیلی بزرگتر به نظر بیاد. رنگ پامرانین ها تنوع خیلی خیلی زیادی داره ولی رنگ های نارنجی، سفید و مشکی شایع تره.
گوش پامرانین بالا می ایسته و نمیفته، چشماشون بادومی شکل و تیره رنگه و موهای دم پرپشتشون پشتشون پخش میشه، بینی پومرها تیره است اما گاهی ممکنه همرنگ موهاشون هم باشه.

صورت پامرانین هرچقدر اصطلاحا خرسی تر باشه استانداردتره، پامرانین هایی که پوزه روباهی دارند استاندارد نیستند، البته این دلیل بر زشت یا بد بودنشون نیست، خیلی ها پومر پوزه روباهی رو به اونایی که صورت خرسی (یا بیبی فیس) دارند ترجیح میدن.

برای آرایش پامرانین ها دو شکل عمده وجود داره، یکی مدل کلاسیک و یکی مدل تولگی (پاپی کات) مثل بوی معروف، بعضی ها به اشتباه فکر میکنند اینها دو گونه مختلف پامرانین هستند، در حالی که این فقط تفاوت آرایش موی پومرهاست و هر پامرانینی که موهاش مدل پاپی کات کوتاه بشه شبیه بو میشه. کلا فقط یک نوع پامرانین وجود داره و گونه های مختلف ندارند.

نکات نگهداری از پامرانین ها

نگه داری از پامرانین ها راحته و این چیزیه که فروش سگ پامرانین رو بیشتر کرده . پامرانین اگر خوب بهش رسیدگی بشه بیماری های زیادی تهدیدش نمیکنند و نژاد سالمیه و حدود 12 تا 16 سال عمر میکنه . رسیدگی به دندون های پامرانین خیلی واجبه چون زود دندوناشون خراب میشه، مسواک هفته ای، استفاده از تشویقیای مخصوص سلامت دندون و تغذیه با غذای خشک به سلامت دندوناشون کمک میکنه.

برای اینکه کیفیت موهاشون خوب بمونه و زیباییشون کم نشه بهتره که هر روز برس کشیده بشه و حدود سه هفته یک بار با شامپوی سگ حمام بشن، تمیز کردن چشم و گوش و اصلاح و مرتب کردن موها هم باید به طور منظم انجام بشه.

ی 3 هر آن چه باید درباره پامرانین ها بدانید
پومرانین سگ باهوشیه ولی ذاتا تمایل به قلدری و ریاست داره، بخاطر همین باید آموزشش جدی گرفته بشه و کاملا یاد بگیره که توی خونه رئیس نیست و رئیس کس دیگه ایه، آموزش پارس نکردن هم مهمه چون پامرانین برخلاف جثه کوچکش صدای بلندی داره و اگه خوب آموزش نبینه ممکنه باعث اذیت همسایه ها بشه.

پامرانین سگ پرانرژی و سرحالیه و عاشق پیاده روی و پارک رفتنه اما به طور کلی نیاز به خونه بزرگ حیاط دار نداره و توی آپارتمان هم راحته به شرطی که گاهی بیرون برده بشه تا انرژیشو تخلیه کنه.
پامرانین به گرما و رطوبت حساسه و زود گرمازده میشه و مناسب مناطق گرم و مرطوب نیست.

خصوصیات رفتاری پامرانین

قبل از این که به قسمت فروش سگ پامرانین بروید باید بدانید که پومرها بستگی به ذاتشون ممکنه خیلی خونگرم و اجتماعی باشن یا خیلی کناره گیر و بداخلاق باشن، بهترین پامرانین توله هایی هستند که مابین این دو حالت را دارند، سگی که هم مهربون و اجتماعی و کنجکاو باشه ولی زیاد هم از شما دور نشه و بتونه هروقت خواستید کنارتون یا روی پاتون آروم بشینه، اینجور سگ ها وقتی توله هستند نه میرن یک گوشه قایم بشن و نه بقیه توله ها را میزنند و اول از همه جلو نمیرن
بهتره که غذای پومرهای بالغ روزی دو وعده داده بشه، ولی باید مراقب باشید طوری غذا ندید که چاق بشن و اضافه وزن بگیرن پامرانین ها کمی ریزش مو دارند و برای کسایی که به موی سگ آلرژی دارند مناسب نیستند.

 

مطالب مرتبط: