سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات انواع نژاد سگ

نظر

با این که این مجموعه به فروش سگ پامرانین ، چاووچاو و … میپردازد اما بد نیست آموزش نگهبانی به سگ مطالعه کنید و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

بارها با این موضوع مواجه شده ایم که افراد بعد از خرید یک سگ واقعا خوب و نگهبان ، بعلت ترسو بودن یا ناکارامد بودن آن پس از دو سه روز آنرا به صاحبش پس داده اند. بدون آنکه فروشنده سگ را متهم کنید توجه کنید که اگر سگی بالغ و تربیت شده را جهت نگهبانی می آورید:

1- مدتی طول میکشد تا سگ با محیط آشنا شود و ممکن است تا مدتی وظیفه ی نگهبانی خود را بخوبی انجام ندهد.

2- ممکن است سگ شما را به عنوان صاحب خود نشناسند و طبق غریزه از شما اطاعت نکند و حتی به شما حمله کند.

3- ممکن است ترسو بنظر برسد و حتی از محل شما فرار کند. لذا برای سگ بالغ، یک دوره 10 روزه تا یک ماهه وقت لازم است.

4- باید به این نکته توجه نمود که سگ ها تا سن 6 الی 7 ماهگی آمادگی کافی جهت آموزش نگهبانی را دارا نبوده و بجز در موارد بسیار نادر از نظر فیزیکی و ذهنی در سطح پالایی قرار ندارند. پس سعی کنید در این مدت یعنی تا سن 7 ماهگی با آن ها مانند توله رفتار کنید و فقط با تغذیه مناسب شرایط را برای رشد بهتر آن ها فراهم کنید تا در آینده سگ های مناسبی در امر نگهبانی داشته باشید.

مطالب مرتبط:
سگ های خطرناک
تربیت سگ چاوچاو
بیماری سگ پامرانین

آموزش نگهبانی به سگ 2 آموزش نگهبانی به سگ?

آموزش های اولیه سگ های نگهبان

قبل از اقدام به آموزش سگ برای نگهبانی، او باید چند درس اصلی را یاد بگیرد تا از شما حرف شنوی داشته باشد. این آموزش ها را در وب سایت رسمی پت لاور دنبال کنید.

درس اول آموزش نگهبانی به سگ – بنشین

این درس خیلی ساده بوده و تعلیم آن نیز راحت است . سگ را درحالی‌که زنجیر آن در دست راست شما است در طرف چپ خود قرار دهید . زنجیر باید کاملآ در کنترل شما باشد تا در موقع لزوم با کشیدن آن ، حیوان را از کار نادرست بازدارید .

با دست چپ خود به آرامی کپل حیوان را به سمت پایین فشار داده و در همان حال واژه بنشین را بصورت کاملا واضح و بلند ادا کنید . به محض اینکه حیوان نشست ، وی را برای مدتی کوتاه در همان حالت نگه دارید . در دفعات بعد که حیوان این درس را بخوبی یاد گرفت می‌ توانید این زمان را بیشتر کنید . و وقتی فرمان شما را خوب اجرا کرد او را تشویق کنید .

درس دوم بیا

سگ‌ ها از همان دوران تولگی استعداد و زمینه آموختن آن را دارند . ساده‌ترین راه برای تعلیم آن ، این است که از همان دوران تولگی هر دفعه که سگ با میل بطرف شما آمد ، با گفتن « بیا ، بیا» او را تشویق و تحریک به آمدن به سمت خود بکنید و هر موقع که او به سمت شما آمد با نوازش و تشویق از او استقبال کنید . برای تعلیم فرمان بیا ، قلاده را در دست راستتان بگیرید و با یک حرکت سریع دور شوید و با گفتن « بیا ، بیا » او را تشویق به آمدن به سمت خود کنید .

برای تحریک بشتر سگ ، بهتر است قلاده را کمی به سمت خود بکشید . برای یادگیری بهتر از درس هر موقع که سگ بطرف شما آمد ، بعد از اینکه او را تشویق کردید ، بلافاصله در جهت عکس حالت قبل ، از سگتان فاصله گرفته و همان روند را تکرار کنید .

آموزش نگهبانی به سگ 4 آموزش نگهبانی به سگ?

درس سوم بخواب

سگی که این درس را بخوبی یاد بگیرد تا زمانیکه صاحبش وی را از این حالت آزاد نکند ، ساعت ها بدون حرکت به حالت درازکش در جای خود خواهد ماند . این درس در واقع تکمیل درس اول یا نشستن است . برای تعلیم آن ، زنجیر قلاده را زیر پای خود قرار بدهد و با یک دست آن را آهسته کشیده و با کف دست دیگر حیوان را بطرف دیگر (حالت خوابیدن) خم کنید و همزمان با لحن واضح و بلند بگویید «بخواب» .

اگر حیوان از این عمل سرکشی کرد ، بایستی او را قدری آهسته بطرف زمین فشار داده و پنجه‌ هایش را بطرف خود دراز کنید . در صورتیکه حیوان فرمان شما را بخوبی اطاعت کرد ، تشویق را فراموش نکنید .

مطالب مرتبط:
رفتار شناسی سگ پامرانین
بامزه ترین سگ ها

آمزش گرفتن به سگ نگهبان

اصول مهاجم کردن سگ مانند هر آموزشی با تشویق و تنبیه عملی میشود. به سگ از همان تولگی دستور بگیر را بدهید. با یک اسباب بازی مدام به بدن توله بزنید و سگ خود را مجبور کنید تا آنرا گاز بگیرد اگر گرفت و آنرا در دهان خود نگه داشت و کشید چه بهتر ولی اگه گرفت و رها کرد کاری کنید تا تحریک شود اسباب بازی را از شما بگیرد. بعد از اینکه در دهان خود نگه داشت بازی بکش بکش را بازی کنید گاهی هم باید اسباب بازی را رها کنید که به او یاد دهید که پیروز شده و با اینکار اعتماد بنفس او بیشتر میشود.

بعد از چند هفته سگ شما آنقدر بزرگ شده که نسبت به غریبه واکنش نشان دهد واکنش های اولیه نسبت به غریبه شامل پارس کردن , عقب و جلو رفتن و حسی بین شک و ترس در سگ است در این لحظه شما نباید پشت سگ را خالی کنید یا او را سرزنش کنید که چرا به غریبه حمله نمیکند وگرنه سگ خاطره ای بد از غریبه پیدا میکند که دیگر هیچ وقت قادر نیست وظیفه اش را به درستی انجام دهد.

در این زمان شما باید کنار سگ باشید و او را با نوازش هایتان دلگرم کنید بعد از اینکه غریبه رفت حتما لازم است سگ را تشویق کنید و جایزه بدهید بهترین جایزه هم غذای مورد علاقه اش است بعد از تکرار همین اعمال سگ به خوبی درک میکند که شما از او چه انتظاری دارید بعد از هفته ها تکرار سگ به غریبه ها حساسیت نشان میدهد و پارس میکند اما حمله نمیکند. کسانی که میخواهند سگشان در این درجه باشد تا همینجا تربیت را متوقف کنند.

آموزش نگهبانی به سگ 1 آموزش نگهبانی به سگ?

تربیت یک سگ نگهبان حرفه ای 

اما کسانی که یک نگهبان حرفه ای میخواهند بعد از رفتار سگ نسبت به غریبه مهم ترین تمرین این است که به او یاد دهید از دست غریبه غذا نگیرد . برای جلوگیری از این کار باید یک غریبه برای سگ غذا بیاندازد شما هم مدام به سگتان “نه” بگویید البته مانعش نشوید چرا که از قبل در آن تکه غذا فلفل ریخته اید با این کار سگ دوباره از غذاهای غریبه خاطره ی بد دارد البته شما هم نباید به او عادت بدهید که از زمین غذا بخورد ( فقط در ظرف به او غذابدهید).

آموزش حمله کردن به سگ های نگهبان

حالا نوبت آموزش حمله کردن است . در این مرحله غریبه ای دیگر را با لباس مخصوص جلوی سگ میاورید و مدام به او بگویید بگیر بگیر و اشاره به فرد غریبه میکنید سگ ممکن است منظور شما را نفهمد و فقط برایش پارس کند تمرین بکش بکش را یادتان می آید حالا در همینجا بدردتان میخورد اگر این تمرین رو با سگ کار کرده باشید خیلی راحت به سگ میفهمانید که باید به مچ دست غریبه حمله کند و سگ هم به راحتی با استفاده از تفریح ساده ی دوران تولگی اش به غریبه حمله میکند شما هم مدام او را تشویق کنید.

بعد از بگیر شدن سگ آموزش وایستا بسیار الزامی هست این آموزش باعث میشود سگ از حمله به غریبه دست نگه دارد. این دستور با استفاده از یک تسمه که به قلاده سگ بسته شده است انجام میشود. وقتی سگ حمله میکند بلند و با جدییت بگویید “وایستا” و تسمه را محکم به عقب بکشید دوباره باید تکرار شود تا سگ مفهوم وایستا را درک کند .

فروش سگ های خانگی در این مرکز صورت میگیرد و میتوان گفت اصلی ترین فعال های پت لاور در زمینه فروش سگ چاوچاو ، پامرانین و … انجام میگیرد. برای اظلاعات بیشنر با ما تماس بگیرید.