سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات انواع نژاد سگ

نظر

مرکز فروش سگ پامرانین تصمیم گرفته است به صورت مختصر و مفید شما را با آن چه باید درباره بارداری سگ ها بدانید آشنا کند. اکنون تمایل عموم برای نگهداری حیوانات خانگی بیشتر شده و محبوبیت این کار، روز به روز روند خود را طی می کند.

اگر سگ شما باردار شد ، باید اطلاعات خود را در این خصوص بالا ببرید تا او این دوران را به راحتی و بدون هیچ مشکلی طی کند. در این مقاله ، نکات کوچک اما مهمی درباره بارداری سگ و علائم ناشی از آن و شناخت آن‌ ها نوشته ایم. پس در ادامه برای شناختن سگ باردار و علائم بارداری سگ با petloverskc همراه باشید.

در ضمن توجه داشته باشید این مجموعه به فروش سگ چاوچاو ، پامرانین  … می پردازد و شما می توانید با خیالی آسوده سگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

قیمت سگ چاوچاو

آیا سگ من باردار است؟

اگر شما روز جفت‌گیری سگ خود را بدانید، دامپزشک می‌ تواند حدودا 28 روز بعد با لمس شکم سگ شما، بفهمد که سگ شما باردار است یا نه. در این مرحله از بارداری سگ ، با توجه به اندازه و نژاد سگ، جنین‌ توله‌ ها در شکم مادر مانند توپ‌ های گلف یا دانه ‌های انگور حس می‌ شوند.

این توپ‌ ها در حقیقت کیسه‌ های آب توپر محیط جنین هستند. لمس شکم سگ یک مهارت خاص است که نباید بدون کمک دامپزشک انجام شود زیرا ممکن است باعث اسیب رسبدن به جنین‌ ها شود. کیسه‌ ها شکل قابل تشخیص خود را بعد از یک ماه از دست می‌ دهند، به همین دلیل زمان انجام این تست بسیار مهم است.

بارداری سگ ها 2 بارداری سگ ها?

برای تشخیص بارداری دامپزشک میان 25 روزگی تا 35 روزگی از اولتراسوند استفاده کند. در این روش دامپزشکها می‌ توانند ضربان قلب جنین را تشخیص دهند و تعداد توله‌ های داخل شکم مادر را تخمین بزنند.

با گذشت 30 روز از شروع بارداری سگ ، شما می‌ توانید به دامپزشک مراجعه کنید تا میزان هورمن‌ های بدن سگتان را معاینه کند و در این آزمایش مشخص نماید که آیا بدن سگ شما هورمن رلاکسین تولید می‌ کند یا خیر. این هورمن فقط در دوران بارداری ترشح می‌ شود. اندازه‌گیری میزان رلاکسین خون، تست تشخیص بارداری نسبتا دقیقی می باشد.

اشعه‌ ی x-ray برای تشخیص بارداری سگ ها

استفاده از اشعه‌ ی x-ray، از بهترین راه ها برای تشخیص باردارِی سگ‌ ها می باشد. این کار باید حداقل در 45 تا 55 روز پس از شروع بارداری انجام گرد زیرا اسکلت بدن جنین‌ سگ تا قبل از این زمان با x-ray قابل مشاهده نمی باشد. برای استفاده از این روش، ترجیحا تا 55 روز بعد از جفت گیری صبر کنید. استفاده از این روش در 55 روزگی، تعداد دقیق توله سگ‌ در رحم مادر را به شما می‌ گوید که موجب می‌ شود متوجه شوید باید برای به دنیا آمدن چند توله سگ آماده شوید.

فروش سگ پامرانین 19 بارداری سگ ها?

مراقبت از سگ باردار:

تغذیه‌ ی مناسب:
مهم‌ ترین کاری که باید برای سگ باردار خود انجام دهید این است که مواد مغذی مناسبی را به او بدهید. اگر سگ شما تغذیه خوب و با کیفیتی را داشته است و در وزن مناسب قرار دارد، در مرحله‌ ی اول بارداریش در رژیم غذایی او تغییری ایجاد نکنید. اگر سگ دارای تغذیه مناسبی نبوده است در این دوران تغذیه او توسط دامپزشک تعیین می‌ شود.

وقتی در اواخر هفته‌ ی پنجم وزن او افزایش یافت، پیشنهاد می‌ شود که اندازه غذای او را به تدریج افزایش دهید، تا جاییکه 35 تا 50 درصد بیشتر از همیشه غذا بخورد. سعی کنید وعده‌ های غذایی او را زیاد کنید و در هر وعده اندازه کمی از غذا را به او بدهید چراکه غذای زیاد باعث ایجاد ناراحتی در او می‌ شود.

مراجعه به دامپزشک:
مراجعه‌ ی منظم به دامپزشک باعث می‌ شود سگ شما در دوره‌ ی بارداری خود سلامت باقی بماند. در زمانیکه سگتان را برای اطمینان از بارداری سگ و معاینه جنین‌ها نزد دامپزشک می‌ برید، دامپزشک علائم بیماری، ناراحتی و عدم سلامت سگ را نیز بررسی می‌ کند.

هم چنین اگر سگ شما بدون برنامه‌ریزی باردار شده است، در این مراجعه‌ ها می‌ توانید برای اقدامات پیشگیرانه مانند عقیم سازی مشورت کنید تا در آینده دیگر با بارداری ناخواسته حیوانتان روبرو نشوید.

گاهی اتفاقات اورژانسی در دوران باردرای رخ می‌ دهد. درمراجعه‌ هایتان به دامپزشک برای معاینات پیش از زایمان، از دامپزشک درباره‌ ی اقدامات لازم در مواقع اورژانسی سوال کنید و همراه با خانواده‌تان برایشان برنامه‌ ریزی کنید.

مدت زمان و دوران بارداری سگ ها

سگ ها برای زایمان به 12 تا 36 ساعت زمان نیاز دارند. این مدت زمان به نژاد سگ و عوامل متعددی دیگری بستگی دارد و میان سگها فرق دارد. هم چنین میزان طول کشیدن زایمان به تعداد زایمانها و توله بستگی دارد. دوران بارداری سگ برابر با 58 تا 65 روز می باشد.

گاهی اوقات این زایمان با تاخیر همراه است که دلایل آن را میتوان در ناتوان بودن سگ در به دنیا آوردن توله، تخمین نادرست زمان بارداری، نادرستی تاریخ جفت گیری و … جست و جو کرد. حالا در این مطلب شما تا حدودی با شرایط دوران بارداری سگ و نحوه زایمان آن آشنا شدید و اگر قصد پرورش توله سگ در منزل را دارید، نکات لازم برای نگه داری آنها را یاد گرفتید.

مرکز فروش سگ پامرانین ، چاوچاو و … به شما این امکان را میدهد که با تماس با کارشناسان از جزئیات فروش سگ های خانگی باخبر شوید . برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت سگ پامرانین

 

منبع: بارداری سگ ها